Vývoj Freenkeho, online srovnávače finančních služeb

Naším úkolem bylo:
frontend
backend
rozvoj portálu
Rozsah projektu:
7 finančních produktů. Každý z nich obsahuje průvodce, kalkulačky, obsahové stránky a objednávkový proces. To vše v 5 jazycích.
Jak šel čas:
  • V prosinci 2018 jsme začali na projektu pracovat.

  • V listopadu 2019 jsme spustili 
    MVP.

  • Následoval další rozvoj aplikace a postupné přidávání dalších produktů.

Číst dál
Vývoj Freenkeho, online srovnávače finančních služeb

Naší prací bylo postavit prakticky na zelené louce rozsáhlý dynamický finanční portál, který nabízí široké portfolio služeb od cestovního pojištění přes pojištění cizinců až po sjednání hypotéky. V současné době portál nabízí 7 finančních produktů a je dostupný v 5 jazykových mutacích.

Jak to celé začalo?

Nápad se zrodil v hlavě Jirky Hluchého, který má dlouholeté zkušenosti v oblasti financí. Společně se svým týmem tak začal projekt připravovat a navazovat spolupráci s pojišťovnami a dalšími finančními institucemi. Cílem bylo uplatnit nasbírané know how v online prostředí a vytvořit virtuálního finančního poradce. A tak vznikl Frenkee.

Vývoj Freenkeho, online srovnávače finančních služeb

Jak jsme postupovali?

Vzhledem k tomu, že se jedná o projekt, který stojí z velké části na API integracích s 3. stranami (pojišťovnami a bankami), pustili jsme se do vývoje iterativní cestou, tedy po dokončení MVP implementujeme nové produkty postupně.

Odhadnout časově celý projekt předem je náročné, vlastně nemožné; závisí to totiž na mnoha faktorech, které neumíme ovlivnit, např. na IT podpoře pojišťoven, zvolené technologii, kvalitě a aktuálnosti API a také na složitosti samotného produktu.

Na projektu se podílí širší tým specialistů (analytik, UXák, markeťák, grafik, copywriter atd.), se kterými úzce spolupracujeme a komunikujeme v task manageru Asana. Daří se nám tak efektivně odbavovat všechny úkoly od změny textu až po implementaci nového produktu.

Frenkee patří ke složitým projektům – museli jsme tak čelit různým výzvám

  • Spolupráce s třetími stranami. Občas bylo nutné počítat s rozdílnými postupy a procesy u některých partnerů, ať už technického nebo komunikačního charakteru. Vzhledem k tomu, že je projekt založen na spolupráci různých platforem, je zapotřebí zkoordinovat a domluvit spuštění produktů na obou stranách.
  • Flexibilita týmu. Protože je implementace nových produktů závislá na různých faktorech a její náročnost je těžko odhadnutelná, může být obtížné ji dokončit ve stanoveném termínu. Tým Involve ale umí mobilizovat své síly a v jednom případě na projektu pracovalo v jednu chvíli 9 jeho členů.
  • Spolehlivost blížící se ke 100 %. U portálu takového rozměru je nutné zajistit perfektní přístupnost. Toho jsme docílili také díky automatizovanému testování pomocí Selenium testů; máme k dispozici i skupinu testerů a testovací scénáře rozšiřujeme a zpřesňujeme, což usnadňuje a urychluje implementaci nových produktů. Případné chyby na webu odhalujeme i v reálném čase pomocí nástroje Sentry.

O Frenkeeho se neustále staráme a v případě nutnosti vyřešit neočekávanou situaci jsme mu k dispozici i po večerech a o víkendech.

Vývoj Freenkeho, online srovnávače finančních služeb

Výsledek

Se svým mottem „Online a bez otravných schůzek“ se Frenkee stal spolehlivým virtuálním finančním poradcem, na kterého se s důvěrou obrací více a více zákazníků a i v nelehkých dobách pandemie pomáhá sjednávat potřebné finanční produkty bezpečně na dálku.

Jak hodnotí naši práci Jiří Hluchý, zakladatel Frenkeeho?

Nejvíc oceňuji preciznost a spoleh na to, že dodržíte perfektně zadání, aniž bych vás musel neustále kontrolovat. Současně máte vlastní nápady, jak různá řešení udělat jednodušší a levnější. Mám zkušenost s jinými vývojáři a klientská zkušenost je nesrovnatelná. Ve prospěch Involve. Ač jsem IT laik, tak jsem se s pomocí kluků z Involve rychle dostal „inside" a všechno běží jako po drátkách.

Jiří Hluchý

Jiří Hluchý,
CEO

Co si z projektu odnášíme my?

Frenkee byl pro mě a náš tým obrovskou výzvou především z toho pohledu, že jsme se dostali do širšího týmu specialistů (copywriting, UX, marketing, analytika atd.). Bylo tedy nezbytné v týmu dobře fungovat a minimalizovat třecí plochy. Naštěstí se to po krátkém čase podařilo vyladit a mohli jsme tak pracovat maximálně efektivně.

Druhou výzvou pro mě, jakožto vedoucího projektu a hlavního programátora, bylo udržet rychlost vývoje. K tomu zásadně dopomohlo propojení seniornějších vývojářů přímo s klientem a dalšími specialisty v Asaně. Potřebné informace s nimi tedy sami mohli napřímo konzultovat, což výrazně přispělo ke snížení zbytečných nákladů na administrativu.

David Škarda

David Škarda,
Project manager

Prohlédněte si Frenkeeho naživo

www.frenkee.cz

Líbilo se vám, jak jsme si s projektem poradili?
Chcete se nás zeptat na něco dalšího? Ozvěte se nám.