Invital.cz se zaobírá prodejem akvaristických potřeb a je největším dodavatelem svého druhu v ČR. Dobře se mu daří i na polském trhu. Měsíčně zde nakoupí tisíce uživatelů a my se staráme o to, aby vše probíhalo hladce.
- Naším úkolem bylo:
- Rozsah projektu:
- 7 finančních produktů. Každý z nich obsahuje průvodce, kalkulačky, obsahové stránky a objednávkový proces. To vše v 5 jazycích.
- Jak šel čas:
V prosinci 2018 jsme začali na projektu pracovat.
V listopadu 2019 jsme spustili MVP.
Následoval další rozvoj aplikace a postupné přidávání dalších produktů.
- Číst dál

Naší prací bylo postavit prakticky na zelené louce rozsáhlý dynamický finanční portál, který nabízí široké portfolio služeb od cestovního pojištění přes pojištění cizinců až po sjednání hypotéky. V současné době portál nabízí 7 finančních produktů a je dostupný v 5 jazykových mutacích.
Jak to celé začalo?
Nápad se zrodil v hlavě Jirky Hluchého, který má dlouholeté zkušenosti v oblasti financí. Společně se svým týmem tak začal projekt připravovat a navazovat spolupráci s pojišťovnami a dalšími finančními institucemi. Cílem bylo uplatnit nasbírané know how v online prostředí a vytvořit virtuálního finančního poradce. A tak vznikl Frenkee.

Jak jsme postupovali?
Vzhledem k tomu, že se jedná o projekt, který stojí z velké části na API integracích s 3. stranami (pojišťovnami a bankami), pustili jsme se do vývoje iterativní cestou, tedy po dokončení MVP implementujeme nové produkty postupně.
Odhadnout časově celý projekt předem je náročné, vlastně nemožné; závisí to totiž na mnoha faktorech, které neumíme ovlivnit, např. na IT podpoře pojišťoven, zvolené technologii, kvalitě a aktuálnosti API a také na složitosti samotného produktu.
Na projektu se podílí širší tým specialistů (analytik, UXák, markeťák, grafik, copywriter atd.), se kterými úzce spolupracujeme a komunikujeme v task manageru Asana. Daří se nám tak efektivně odbavovat všechny úkoly od změny textu až po implementaci nového produktu.
Frenkee patří ke složitým projektům – museli jsme tak čelit různým výzvám
- Spolupráce s třetími stranami. Občas bylo nutné počítat s rozdílnými postupy a procesy u některých partnerů, ať už technického nebo komunikačního charakteru. Vzhledem k tomu, že je projekt založen na spolupráci různých platforem, je zapotřebí zkoordinovat a domluvit spuštění produktů na obou stranách.
- Flexibilita týmu. Protože je implementace nových produktů závislá na různých faktorech a její náročnost je těžko odhadnutelná, může být obtížné ji dokončit ve stanoveném termínu. Tým Involve ale umí mobilizovat své síly a v jednom případě na projektu pracovalo v jednu chvíli 9 jeho členů.
- Spolehlivost blížící se ke 100 %. U portálu takového rozměru je nutné zajistit perfektní přístupnost. Toho jsme docílili také díky automatizovanému testování pomocí Selenium testů; máme k dispozici i skupinu testerů a testovací scénáře rozšiřujeme a zpřesňujeme, což usnadňuje a urychluje implementaci nových produktů. Případné chyby na webu odhalujeme i v reálném čase pomocí nástroje Sentry.
O Frenkeeho se neustále staráme a v případě nutnosti vyřešit neočekávanou situaci jsme mu k dispozici i po večerech a o víkendech.

Výsledek
Se svým mottem „Online a bez otravných schůzek“ se Frenkee stal spolehlivým virtuálním finančním poradcem, na kterého se s důvěrou obrací více a více zákazníků a i v nelehkých dobách pandemie pomáhá sjednávat potřebné finanční produkty bezpečně na dálku.
Jak hodnotí naši práci Jiří Hluchý, zakladatel Frenkeeho?
Nejvíc oceňuji preciznost a spoleh na to, že dodržíte perfektně zadání, aniž bych vás musel neustále kontrolovat. Současně máte vlastní nápady, jak různá řešení udělat jednodušší a levnější. Mám zkušenost s jinými vývojáři a klientská zkušenost je nesrovnatelná. Ve prospěch Involve. Ač jsem IT laik, tak jsem se s pomocí kluků z Involve rychle dostal „inside" a všechno běží jako po drátkách.
Co si z projektu odnášíme my?
Frenkee byl pro mě a náš tým obrovskou výzvou především z toho pohledu, že jsme se dostali do širšího týmu specialistů (copywriting, UX, marketing, analytika atd.). Bylo tedy nezbytné v týmu dobře fungovat a minimalizovat třecí plochy. Naštěstí se to po krátkém čase podařilo vyladit a mohli jsme tak pracovat maximálně efektivně.
Druhou výzvou pro mě, jakožto vedoucího projektu a hlavního programátora, bylo udržet rychlost vývoje. K tomu zásadně dopomohlo propojení seniornějších vývojářů přímo s klientem a dalšími specialisty v Asaně. Potřebné informace s nimi tedy sami mohli napřímo konzultovat, což výrazně přispělo ke snížení zbytečných nákladů na administrativu.
Prohlédněte si Frenkeeho naživo
www.frenkee.czLíbilo se vám, jak jsme si s projektem poradili?
Chcete se nás zeptat na něco dalšího?
Ozvěte se nám.